Fabrica de tramvaie din Bucureşti va fi repornită. Anul viitor ar putea produce 2-3 tramvaie

Primăria Capitalei a prevăzut în bugetul pe 2019 fonduri pentru modernizarea fabricii URAC, care anul viitor ar putea produce 2-3 tramvaie, spune Aura Răducu, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (ADITPBI).
Anemona Andone - joi, 23 mai 2019, 19:23
Fabrica de tramvaie din Bucureşti va fi repornită. Anul viitor ar putea produce 2-3 tramvaie

„Fabrica URAC trebuie modernizată”, a spus miercuri Aura Răducu la conferința de presă Focus București, organizată de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.

Ea a precizat că în bugetul Primăriei Capitalei pentru acest an sunt prevăzute fonduri pentru modernizarea uzinei.

Aura Răducu mai estimează că URAC ar putea produce 2-3 tramvaie anul viitor.

Reprezentanta Asociației de transport public a dat aceste detalii despre URAC după ce un participant la conferință a întrebat de ce nu se impune la licitațiile din România ca mijloacele de transport în comun cumpărate să fie asamblate aici.

Ca și Societatea de Transport București (STB), Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) împlinește anul acesta 110 ani.

În anul 1909, în perimetrul în care astăzi îşi desfăşoară activitatea Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Societatii de Transport Bucuresti STB SA, ia fiinţă Societatea de Tramvaie Bucureşti (STB).

La început, această societate utiliza pentru transportul călătorilor tramvaie fabricate în afara graniţelor ţării. Odată cu dezvoltarea reţelei de transport feroviar de suprafaţă în Bucureşti, în interiorul uzinei au debutat activităţile de modernizare a parcului aflat deja în exploatare, construcţie de vagoane-remorcă şi chiar asamblare de vagoane motoare.

În anii ’70, URAC a demarat producția modelului V3A. În perioada comunistă, a produs circa 600 de vagoane de tramvai V3A pentru Bucureşti şi alte oraşe din România, precum Braşov, Constanţa, Iaşi.

În 2009, URAC a finalizat construcţia prototipului tramvaiului BUCUR LF-CC cu podea parţial coborâtă (60%).

Rămâne de văzut ce tramvaie va produce URAC anul viitor, în contextul în care mai nou se cumpără tramvaie cu podeaua coborâtă integral.

Spre exemplu, chiar Primăria București a cerut la licitația pentru cele 100 de tramvaie de 36 metri ca acestea să fie cu podeaua coborâtă integral. 

Te-ar mai putea interesa și
1,2 km de conductă de termoficare reabilitați, dați în folosință în București
1,2 km de conductă de termoficare reabilitați, dați în folosință în București
Compania Municipală Energetica Servicii București a realizat probele de presiune pentru încă două tronsoane de conductă magistrală de termoficare, în Obiectivul 4 – Magistrala II-III......
Zilele însorite și calde vor alterna cu cele ploioase și reci în luna mai – prognoză ANM
Zilele însorite și calde vor alterna cu cele ploioase și reci în luna mai – prognoză ANM
Vremea va fi instabilă în luna mai, zilele însorite şi calde, uneori chiar caniculare, alternând cu zilele reci şi ...
Mesaj important de la Ryanair pentru toți cei care zboară spre Marea Britanie
Mesaj important de la Ryanair pentru toți cei care zboară spre Marea Britanie
Ryaniar, cea mai mare companie aeriană din Europa, a transmis un anunț important pasagerilor care zboară spre și dinspre ...
Porți de protecție la metrou: Ce se mai întâmplă cu proiectul – pilot din stația Berceni
Porți de protecție la metrou: Ce se mai întâmplă cu proiectul – pilot din stația Berceni
Poarta de protecție din cadrul proiectului - pilot din stația de metrou Berceni a fost omologată și urmează să fie ...